Nowość w marketingu internetowym. Czy pokona banery, social media i mailing?

5 czerwca 2017

Skuteczna reklama w internecie to taka, która nie odstrasza użytkownika lub subskrybenta, a jedynie zachęca go do podjęcia świadomej decyzji zakupowej, zapisania się na listę mailingową lub ponownego odwiedzenia naszej witryny. Social media, banery reklamowe czy mailing, stały się zbyt inwazyjne dla użytkowników, co ma istotny wpływ na zmniejszenie konwersji i stratę zainwestowanych w reklamę środków. Czym zatem zastąpić tradycyjne formy reklamy w sieci? Rozwiązaniem mogą być… powiadomienia wprost z przeglądarki.

Ślepota banerowa – czyli jak stracić na tradycyjnej formie reklamy

W czasach gdy witryny internetowe przepełnione zostały tradycyjnymi, ale także wyjątkowo inwazyjnymi nośnikami reklamy, użytkownicy sieci coraz częściej sięgają po rozwiązania blokujące  wyświetlanie wszechobecnych banerów, skyscraperów czy popupów, niosących „przekaz” do użytkownika. Adblock, Adblock Plus, Ghostery oraz inne popularne systemy blokujące reklamy nie zostały stworzone na złość agencjom reklamowym czy właścicielom firm, a jedynie z potrzeby surfowania po przejrzystych stronach, bez konieczności przeciskania się pomiędzy banerami reklamowymi.

Z uwagi na wszechobecność tych form reklamy oraz ich popularność, użytkownicy sieci stali się także zdecydowanie mniej podatni na kolorowe, migające reklamy, co znacząco obniża rentowność inwestycji w reklamę banerową.

Mailing? Nie, za SPAM dziękuję

Codzienne korzystanie z poczty elektronicznej to także nie lada wyzwanie dla przeciętnego użytkownika sieci, tym bardziej, gdy korzysta on ze skrzynek oferowanych przez popularne serwisy internetowe. Dodatkowo przeklikując dziennie dziesiątki, a nierzadko setki witryn internetowych bombardowany jest on prośbami o subskrypcję kanału na Youtube, czy też zapisanie się na listę mailingową sklepu internetowego.

I, mimo że sama decyzja o subskrypcji podjęta była przez użytkownika świadomie, to jej przesyt i popularność  powodują, iż przeciętny użytkownik internetu, mimo zapisania się na nasz newsletter staje się ślepy na przekaz w nim zawarty, a to przekłada się znów na zmniejszoną konwersję i utratę środków przez naszą firmę.

Kampania reklamowa

Social media – tablica ogłoszeń zamiast społeczności

Ideą portali społecznościowych było do niedawna stworzenie miejsc, w których użytkownicy dzielić się będą swoimi przeżyciami, zdjęciami lub pasjami. Jak pokazał czas rosnąca popularność Facebooka, Instagrama czy Twittera przyciągnęła także do nich wszelkiej maści reklamodawców i mimo że skuteczność kampanii reklamowych w social media jest wysoka, to ich ogromna popularność powoduje coraz większe trudności z dotarciem do klienta czy użytkownika, tym bardziej przez małą firmę, która boje o userów przegrywa z największymi graczami.

Wyprzedź konkurencję w dwóch kliknięciach

Jak zatem zachęcić użytkownika sieci do ponownego odwiedzenia naszej witryny, przesłać mu skutecznie informację o nowościach w naszym sklepie internetowym lub subskrybowania naszego firmowego bloga? Doskonałym narzędziem okazały się powiadomienia bezpośrednio w przeglądarce, dzięki którym nasz serwis, blog lub sklep internetowy może w dowolnym momencie przesłać wiadomość o nowej promocji, lub ciekawym artykule do użytkownika. Co najistotniejsze internauta nie musi nawet być na naszej stronie – otrzyma od nas powiadomienie od razu po włączeniu przeglądarki.

Jak to działa? Użytkownik wchodząc na naszą witrynę, automatycznie otrzymuje zapytanie z przeglądarki o wyrażeniu zgody na powiadomienia. Po kliknięciu „tak”, zapisany zostaje na subskrypcję, dzięki czemu od razu zdobywamy potencjalnego klienta i możemy się z nim komunikować, przesyłając mu aktualne informacje o promocjach lub nowych artykułach naszego serwisu. Co ważne wiadomości możemy rozsyłać do wszystkich subskrybentów jednocześnie i w dowolnym momencie.

By rozpocząć korzystanie z tej formy komunikacji, wystarczy wdrożyć prosty system na naszej stronie internetowej. Jedną z firm, wdrażających takie rozwiązanie jest nowykanal.pl, a jak przekonuje jej właściciel, instalacja jest niezwykle tania, ale co najważniejsze, konwersja z powiadomień jest zdecydowanie wyższa niż z innych form komunikacji.


Autor

Redakcja

bezpiecznyrynekpracy.pl

To może Cię zainteresować

Komentarze (0)