Social Media Marketing – 10 zasad skutecznej komunikacji marketingowej na Facebooku?

7 kwietnia 2020

Facebook, to zdaniem wielu specjalistów od marketingu online, aktualnie najprostszy i najskuteczniejszy sposób na aktywne zaistnienie w Internecie. Podpowiadamy, jak prowadzić firmowy profil, aby odnieść sukces.

Social Media Marketing

Media społecznościowe, z racji ogromnej popularności i potencjału reklamowego, stanowią kanał komunikacji marketingowej, którego żadna firma nie może dzisiaj ignorować. Z uwagi na specyfikę tych platform, w obrębie marketingu online wytworzyła się specjalna dziedzina – social media marketing. To zbiór zasad i reguł dotyczących komunikacji marketingowej w social media. Jednak nie wystarczy się ich trzymać, aby odnieść sukces. Potrzebne jest także doświadczenie i pewnego rodzaju intuicja społeczna związana z nowymi mediami. Tymi kompetencjami najczęściej dysponują tylko specjaliści, choćby ci tworzący SocialElite. Jednak jeśli już zdobędziemy się na odwagę i podejmiemy się samodzielnego prowadzenia profilu na Facebooku, to warto znać najważniejsze zasady w tym zakresie.

  1. Słuchaj klientów – nie zapominaj, że Facebook to medium dwukierunkowe z ogromnym potencjałem do dialogu. To idealne miejsce nie tylko do nawiązania bliższych relacji z klientami, ale także źródło informacji zwrotnej o usługach i produktach firmy.
  2. Nie koncentruj się tylko na reklamie – Facebook to nie tuba reklamowa a serwis społecznościowy, dlatego na swoim profilu publikuj także materiały nie tylko związane konkretnie ze swoją firmą, ale także całą branżą (w praktyce często mówią się o proporcjach 4:1, z czego cztery posty związane są bezpośrednio z naszą firmą, a jeden dotyczy spraw branżowych – nowości, analizy rynku itp.). W ten sposób zwiększysz liczbę obserwujących i trafisz do dużo szerszej grupy odbiorców.
  3. Publikuj tylko wartościowe treści – treści oferujące wartość dodaną, niezależnie czy praktyczną, teoretyczną czy rozrywkową to najlepszy sposób na odróżnienie się od konkurencji i przyciągnięcie uwagi dużej rzeszy użytkowników. Spraw, aby Twoja marka była kojarzona z wysokiej jakości contentem, Jeśli ci się to uda, to jest szansa, że użytkownicy będą kojarzyć także Twoje produkty z wysoką jakością.
  4. Angażuj do działania – twórz treści zachęcające do działania w myśl zasady zaangażowania i konsekwencji, znanej w psychologii społecznej. Jeśli uda nam się zaangażować użytkowników do wspólnego działania z firmą (nie tylko do wspólnych akcji, ale także do komentowania postów i ich rozpowszechniania), to jest prawdopodobne, że potem będą oni konsekwentnie wybierać produkty naszej firmy.
  5. Twórz treści wirusowe – główny potencjał mediów społecznościowych polega na tym, że w krótkim czasie można dotrzeć z komunikatem do ogromnej rzeszy ludzi na całym świecie, nie tylko do tych, którzy są obserwatorami naszego profilu. Do tych ostatnich można właśnie dotrzeć przy pomocy wiralowych treści, które będą rozpowszechniać sami użytkownicy.
  6. Wykorzystaj ludzi wpływowych – influence marketing to dzisiaj bardzo modny i skuteczny sposób promocji produktów i usług. Zaproś do współpracy ludzi znanych i daj im się wypowiedzieć na firmowym profilu.
  7. Bądź na bieżąco – pamiętaj, że użytkownicy social mediów to ludzie aktywni i ciekawi świata, którzy chcą trzymać rękę na pulsie aktualnych wydarzeń na świecie. Staraj się, aby wszystkie posty odnosiły się do najnowszych spraw i problemów, śledź także najnowsze trendy, nie tylko w swojej dziedzinie.
  8. Kreuj wizerunek specjalisty – Facebook, poprzez publikację określonych postów, to doskonały instrument do wykreowania wizerunku specjalisty w branży. Taki obraz firmy w świadomość społecznej to bardzo cenna wartość, wiadomo wszak, że klienci chętniej sięgają po produkty uznanych i renomowanych producentów, co do których są przekonani, że znają się na rzeczy.
  9. Nie śpij – użytkownicy mediów społecznościowych praktycznie nie śpią, jeśli zasypiają w Warszawie, to przecież budzą się w Sydney.
  10. Bądź cierpliwy - prowadzenie firmowego Fanpage na Facebooku, jak wskazują specjaliści z SocialElite, to strategia długofalowa i trudno oczekiwać natychmiastowego efektu. To proces mozolnego budowania społeczności i powiększania zasięgu. Jeśli jednak już nam się to uda, to będziemy mogli liczyć na spektakularny sukces, nie tylko wizerunkowy, ale także sprzedażowy.

Podsumowanie

I choć prowadzenie firmowego profilu na Facebooku to wymagające przedsięwzięcie, to jednak z uwagi na ogromny potencjał sprzedażowy, warte zaangażowania i wysiłku. W dobie epoki, w której strona internetowa stają się powoli wirtualnym artefaktem, nie ma obecnie chyba lepszego sposobu na zaistnienie w Internecie.

Artykuł zewnętrzny


Autor

Redakcja

bezpiecznyrynekpracy.pl

To może Cię zainteresować

Komentarze (0)