Jak zabezpieczyć nawet najbardziej delikatne przesyłki na czas transportu?

8 kwietnia 2020

Intensywny rozwój branży e-commerce sprawia, że w wielu firmach pojawiła się konieczność wysyłania do klientów docelowych rozmaitych towarów. A każda paczka musi być oczywiście odpowiednio zabezpieczona. Jak to zrobić dobrze, żeby każdy produkt bezpiecznie przetrwał transport? O tym opowiemy poniżej.

Dlaczego opakowanie jest tak ważne?

Dobre opakowanie sprawia, że towarom zamkniętym wewnątrz nie grozi przypadkowe uszkodzenie spowodowane ewentualnymi wstrząsami lub rozmaitymi innymi czynnikami zewnętrznymi. Paczki muszą być zatem na tyle trwałe, aby zawartość wyszła bez szwanku z większości sytuacji.

Opakowanie pełni jednak także inne funkcje. Przede wszystkim umieszczani się na nim informacje na temat firmy – dane teleadresowe, logotypy lub hasła reklamowe, co przekłada się na większą rozpoznawalność marki. Znaczące grono przedsiębiorców coraz chętniej wykorzystuje spersonalizowane opakowania – pudełka, folie i worki jako element kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy, widząc w tym skuteczny sposób na promocję oraz poprawę widoczności na rynku.

Nie zapominajmy także o tym, że opakowanie jest tym, co klient widzi jako pierwsze, odbierając paczkę z rąk kuriera. Dlatego warto stawiać na opakowania o przyjemnym dla oka, estetycznym wyglądzie, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie na konsumentach. Niby niepozorne szczegóły procentują przecież na przyszłość.

Opakowanie dla wartościowych i delikatnych produktów – co potrzebujemy?

Istnieje wiele rozmaitych materiałów pakowych. Należy je wybierać skrupulatnie, zwłaszcza gdy planujemy wysyłać cenne lub delikatne produkty. Szczególnie problematyczne bywają najczęściej przedmioty ze szkła lub porcelany, a także niezbyt odporna na wstrząsy i uszkodzenia mechaniczne elektronika.

Jak je zatem pakować, żeby mieć pewność, że paczka dotrze w całości, zapewniając najwyższy poziom satysfakcji odbiorców?

Warto postawić na sprawdzone rozwiązania. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie pojemnych pudełek kartonowych. Łatwo w nich zmieścić przedmioty o nawet bardzo nieforemnych kształtach. Są wystarczająco trwałe, żeby zabezpieczać przed przypadkowym uszkodzeniem. Można je także wygodnie i łatwo przenosić – niektóre modele są nawet wyposażone w specjalne uchwyty do noszenia. Niestety papier i karton nie stanowią zabezpieczenia przed wilgocią. Z tego względu warto po zapakowaniu zawinąć pudełko dodatkową warstwą folii stretch, co zapewnia optymalny poziom ochrony przed warunkami atmosferycznymi.

Ponadto przy szczególnie delikatnych towarach wykorzystuje się także wypełniacze do pudełek. Może to być na przykład folia bąbelkowa z e-hurtownia-opakowan.pl lub ekologiczny skropak. Ich rolą jest dokładne wypełnienie całej pozostającej wolnej przestrzeni pomiędzy przedmiotem a ścianami kartonu. Dzięki temu nie dochodzi do przesuwania się zawartości, co mogłoby spowodować trwałe uszkodzenia. Ponadto elastyczna folia lub skropak, wypełniające pudełko, zmniejszają wstrząsy, na które narażone są towary w trakcie przewozu. Tak zapakowane produkty są naprawdę w pełni bezpieczne.

Odpowiednie pakowanie przesyłek dla klientów – klucz do sukcesu e-commerce

Właściwe pakowanie różnych przedmiotów sprawia, że docierają one w nienaruszonej formie do klientów. Zmniejsza to ryzyko pojawiania się reklamacji lub zwrotów oraz strat w towarach, które przekładają się oczywiście na większe wydatki i szereg kosztów dla przedsiębiorstwa.

Dodatkowo właściwie przygotowane do przewozu paczki potrafią pomagać w budowaniu dobrego wizerunku firmy oraz kreowaniu pozytywnych wrażeń u klientów, którzy zdecydowanie chętniej zamówią kolejną paczkę w danych sklepie, jeśli będą mieć pewność, że są obsługiwani na najwyższym poziomie pod każdym względem, również w kwestii pakowania towarów.

Artykuł sponsorowany


Autor

Redakcja

bezpiecznyrynekpracy.pl

To może Cię zainteresować

Komentarze (0)