Dlaczego warto zadbać o content na stronie internetowej?

30 listopada 2017

Pomimo tego, że coraz więcej mówi się o rosnącym znaczeniu contentu, wielu przedsiębiorców zdaje się nadal nie rozumieć, dlaczego treść strony internetowej ma tak duże znaczenie. Przekonani o tym, że minimalizm i prostota przy budowaniu stron internetowych są równie korzystne co w architekturze wnętrz, sami nieświadomie działają na niekorzyść swoich witryn. Tymczasem odpowiednia strategia content marketingowa może okazać się kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie.

O tym, jak istotna jest właściwa zawartość merytoryczna na stronie internetowej, przekonała się już niejedna osoba, która skorzystała z usług dobrego copywritera i zmieniła dostępne na witrynie treści na takie, które są przyjazne zarówno dla czytelników, jak i botów wyszukiwarek.

Zacznijmy jednak od początku.

Czym jest content marketing?

W dzisiejszych czasach jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów w sieci jest content marketing. Dobrze przemyślana strategia polegająca na publikacji na stronie www atrakcyjnych dla czytelnika i dobrze zoptymalizowanych pod wyszukiwarki internetowe treści, zyskuje na znaczeniu. Pomaga w budowaniu marki, dotarciu do nowych klientów oraz zwiększeniu obrotów firmy.

Publikowanie wartościowych i poszukiwanych przez czytelników treści, które dodatkowo rozwiązują problemy użytkowników, stawia przedsiębiorcę w roli eksperta w branży, co z kolei sprzyja pozyskiwaniu kolejnych zleceń.

Jak publikować dobre treści?

Nie każdy czuje się dobrze w pisaniu wartościowych merytorycznie oraz poprawnych pod względem językowym treści. Przedsiębiorca, nawet będąc najlepszym w swojej branży, nie koniecznie będzie umieć konstruować poprawne i przystępne dla odbiorcy wypowiedzi. To zadanie dla osoby, która sprawnie posługuje się słowem pisanym i potrafi przyswajać nową, często  specjalistyczną wiedzę.

Copywriter Dynanet.pl, bo o nim tu mowa, zależnie od potrzeb, może tworzyć specjalistyczne artykuły, angażujące czytelnika treści lub teksty sprzedażowe. Z jego usług skorzystasz, publikując treści na stronie głównej, blogu, poszukując skutecznych sloganów reklamowych czy ofert handlowych.

Zatrzymaj klienta na swojej witrynie

Niektórzy przedsiębiorcy, zamiast korzystać z usług copywritera, publikują na swoich witrynach samodzielnie. Przy odpowiedniej wiedzy z zakresu SEO i sprawnym posługiwaniu się słowem pisanym, potrafią tworzyć treści nieustępujące jakością tym, które wychodzą spod pióra copywriterów.

Niekiedy jednak zdarza im się zapominać, że głównymi odbiorcami tekstów stron internetowych są ich użytkownicy, a nie algorytmy wyszukiwarek. Nie powinny zatem być naszpikowane frazami kluczowymi, które w dodatku nie będą odmieniane, a raczej zostać skonstruowane w taki sposób, by czytało się je z przyjemnością i zaciekawieniem. Zapomnijmy zatem o sformułowaniach typu „najlepszy stomatolog kraków”. Twórzmy teksty przejrzyste, ciekawe, inspirujące i angażujące.

A co lubi wujek Google?

Każdy copywriter wie, że tworząc teksty na strony internetowe, nie można pozwolić sobie na duplikowanie treści innych witryn. To niedozwolone praktyki, nie tylko ze względu na naruszenie praw autorskich, ale także dlatego, że nie lubią ich algorytmy wyszukiwarek. Za kopiowanie treści z innych stron możesz dostać od Google dotkliwe kary.

Dostępna na stronie internetowej treść jest jednym z najistotniejszych czynników branych pod uwagę przy ocenie jakości witryny przez algorytmy wyszukiwarek. Warto zadbać o to, by tekst był unikalny i odpowiednio zoptymalizowany pod wyszukiwarki. Obrazki powinny zostać opisane atrybutem alt, a treści posiadać właściwe wysycenie frazami kluczowymi. Nie można tu przesadzić ani w jedną, ani w drugą stronę. Zarówno zbyt wysokie, jak i zbyt niskie wysycenie frazą kluczową może być dla witryny szkodliwe.

Najlepsze efekty osiągają ci, który regularnie publikują na swoich stronach dobre pod względem merytorycznym i zoptymalizowane zgodnie z wytycznymi SEO teksty. Dzięki nim witryna staje się atrakcyjna zarówno dla czytelników, jak i dla wyszukiwarek.

 

Materiał zewnętrzny


Autor

Redakcja

bezpiecznyrynekpracy.pl

To może Cię zainteresować

Komentarze (0)